بهترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامت روده‌ها
loading...

سلامت

سلامت

بازدید : 48 دوشنبه 2 بهمن 1396 زمان : 12:20

بهترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامت روده‌ها

گلوتامین، نوعی اسید آمینه است که هم به هضم مواد غذایی کمک می‌رساند و هم پوشش درونی روده را در وضعیت عادی خودش قرار می‌دهد. محققان می‌گویند که دریافت یک تا ۲ گرم گلوتامین در طول روز و به‌طور منظم می‌تواند از این منظر برای شما مفید باشد. بعضی از آنان نیز توصیه می‌کنند که این مقدار از گلوتامین در ساعات اولیه صبح به بدن برسد. پروبیوتیک‌ها : اگر می‌خواهید از فواید پروبیوتیک‌ها در راستای بازسازی پوشش روده کمک بگیرید، باید مکمل پروبیوتیکی انتخاب کنید که حداقل حاوی ۵۰ میلیون CFU باشد. در حالی که هنوز هم بحث‌های وسیعی درباره پروبیوتیک‌ها در جریان است، اما بسیاری از محققان تاکید می‌کنند که پروبیوتیک‌ها در تنظیم قوای گوارشی و سالم‌سازی میکروبیوم روده مفید هستند. اگر می‌خواهید که تنوع باکتریایی مطلوبی را در سطح روده‌های خودتان به ‌وجود بیاورید، باید هر صبح از پروبیوتیک‌های مرغوب و باکیفیت همراه با صبحانه استفاده کنید و هر ۶ هفته نیز مکمل پروبیوتیک‌ خودتان را تغییر بدهید.

آب‌قلم : آب‌قلم، یکی از عصاره‌های حیوانی فوق‌العاده مغذی برای روده‌ها است که قدمت استفاده از آن به هزاران سال پیش می‌رسد. امروزه این عصاره غذایی، اهمیت خاصی پیدا کرده است و به ما نشان می‌دهد که انسان‌های عصر باستان در مصرف آن اشتباه نمی‌کرده‌اند. شما می‌توانید آب‌قلم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید یا خودتان در خانه برای تهیه این عصاره غذایی اقدام کنید. برای تهیه آب‌قلم باید مقدار زیادی از قلم گوساله را درون آب جوش بریزید و بگذارید تا آرام‌آرام بجوشد. این روند، ترکیبات مهمی مانند کولاژن و گلیسین را وارد آب می‌کند که هر دو برای التیام روده‌ها و کاهش التهاب در دستگاه گوارش فوق‌العاده مهم هستند.

شما می‌توانید آب‌قلم را در فریزر نگهداری کنید و در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید. در ضمن، آب‌قلم واقعا عصاره غذایی همه‌کاره‌ای است و می‌تواند برای تهیه انواع غذاها و سوپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.


آنزیم‌های گوارشی : این مکمل‌ها اساسا طوری فعالیت می‌کنند که مواد غذایی به ذرات کوچک‌تری تجزیه شوند و روند پردازش آن‌ها در دستگاه گوارش راحت‌تر شود. وقتی که این اتفاق افتاد،‌ مواد مغذی موجود در همه مواد غذایی به‌صورت کامل جذب می‌شوند، بدون این‌که مشکلی برای دستگاه گوارش ایجاد کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند که همراه با وعده‌های غذایی سنگین، از یک یا دو کپسول آنزیم‌های گوارشی استفاده کنید. آنزیم‌های گوارشی زیر می‌توانند برای شما مفید باشند: - آمیلاز: برای تجزیه نشاسته‌ها - لیپاز: برای تجزیه چربی‌ها - پروتئاز: برای تجزیه پروتئین‌ها .. آب آلوئه‌ورا : آلوئه‌ورا، یکی از غنی‌ترین نوشیدنی‌های طبیعی است که به بازسازی پوشش روده کمک می‌کند. شما می‌توانید روزانه ۳۰ تا ۶۰ میلی‌لیتر از آب آلوئه‌ورا را با این هدف مصرف کنید. روغن نارگیل : شما می‌توانید از این ترکیب غذایی که با کمک روغن نارگیل تهیه می‌شود، برای ترمیم پوشش روده کمک بگیرید: یک فنجان ماست ساده و بدون لاکتاز و حاوی پروبیوتیک،‌ ۲ قاشق چای‌خوری از روغن نارگیل، ‌یک قاشق غذاخوری پودر شکلات و یک عدد موز خردشده. این خوراک ساده و مغذی که برای صبحانه مناسب است، هم به پوشش روده کمک می‌کند و هم پروبیوتیک‌های طبیعی را به بدن می‌رساند.

بهترین خوراکی‌ها برای حفظ سلامت روده‌ها

برچسب ها سلامتیسم ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 19

درباره ما
سلامت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 7874
  • بازدید کلی : 9421
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی