طرز تهیه دلمه فلفل با ارزن و پنیر توفو
loading...

سلامت

سلامت

بازدید : 42 سه شنبه 3 بهمن 1396 زمان : 11:00

طرز تهیه دلمه فلفل با ارزن و پنیر توفو

دلمه جزو غذاهای پُرطرفدار در میان ما ایرانی‌ها است که معمولا کودکان علاقه‌ای به خوردن آن نشان نمی‌دهند. این در حالی است که ما می‌توانیم با ایجاد تغییرات مختصری در طرز تهیه این غذا، تمایل تمام اعضای خانواده به خوردن آن را بیشتر کنیم. دلمه فلفل و پنیر توفو برای سالمندان هم مناسب است و می‌تواند باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن آنان شود. این غذا، گزینه بسیار مناسبی برای گیاه‌خواران و خام‌گیاه‌خواران هم به‌حساب می‌آید. کالری نسبتا پایین این دلمه، آن را به یک وعده غذایی عالی برای افرادی که رژیم لاغری دارند هم تبدیل کرده است. مواد لازم برای ۴ نفر :آب ۲ لیوان - ارزن سه‌چهارم لیوان - فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ ۲ عدد - پنیر توفو پخته ۱۲۰ گرم - هویج متوسط و رنده‌شده ۲ عدد - گشنیز تازه و خردشده یک‌چهارم لیوان - روغن کانولا ۳ قاشق غذاخوری - سس کچاپ ۱.۵ قاشق غذاخوری - فلفل تازه و خردشده ۲ قاشق چای‌خوری - سیر تازه و له‌شده یک حبه - زنجبیل تازه و رنده‌شده یک قاشق چای‌خوری - شکر یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه: برای آماده کردن این غذا، ابتدا باید آب و ارزن را در شیرجوش کوچکی با هم مخلوط کنید و شیرجوش را روی حرارت بگذارید تا آب به جوش بیاید. حدود ۲۲ دقیقه به این ترکیب اجازه دهید بجوشد تا ارزن‌ها به اندازه کافی نرم شوند. در همین زمان، فلفل دلمه‌ای‌ها را به‌صورت عمودی از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و آن‌ها را به مدت حدود ۶ دقیقه در تابه نچسبی قرار دهید تا کمی نرم شوند. حالا پنیرهای توفو که به‌صورت مربع خُرد کرده‌اید را با هویج رنده‌کرده، گشنیز، روغن، سس کچاپ، فلفل خردشده، سیر، زنجبیل و شکر در ظرف گودی کاملا ترکیب کنید. ارزن را به این ترکیب بیفزایید و تمام مواد را به‌خوبی با یکدیگر هم بزنید تا طعم یک‌نواختی بگیرند. داخل هر ۴ نیمه از فلفل دلمه‌ای را با این مواد پُر کنید و فلفل دلمه‌ای‌ها را بعد از چیدن روی سینی فر یا کف تابه‌ای نچسب، حدود ۶ دقیقه حرارت دهید. این غذا باید کاملا گرم سِرو شود و اگر داخل فِر طبخ می‌شود، بهتر است که به اندازه‌ای حرارت ببیند که رنگ ارزن‌ها به قهوه‌ای روشن تغییر کند.
ارزش تغذیه‌ای: هر وعده از این غذا حاوی ۳۴۴ کیلوکالری انرژی، ۱۵ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع)، ۶ گرم فیبر، ۳۹ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم پروتئین، ۷۶ میکروگرم فولات، صفر میلی‌گرم کلسترول، ۶ گرم قند، ۸۳۶۶ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۱۰۸ میلی‌گرم ویتامین C، ۴۴ میلی‌گرم کلسیم، ۳ میلی‌گرم آهن، ۴۱۳ میلی‌گرم سدیم، ۳۵۸ میلی‌گرم پتاسیم است. ضمن این‌که می‌تواند ۱۸۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C و ۱۶۷ درصد به ویتامین A را هم تامین کند.

برچسب ها سلامتیسم ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 19

درباره ما
سلامت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 8938
  • بازدید کلی : 10485
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی