طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات
loading...

سلامت

سلامت

saeed.bp بازدید : 35 چهارشنبه 11 بهمن 1396 زمان : 12:15

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات

اگر شما هم موافقید که در یک روز سرد و برفی زمستانی هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه خوردن یک سوپ داغ و دلچسب، دلگرم‌کننده باشد به هیچ وجه دستور آشپزی امروز را از دست ندهید. ترکیب طعم بی‌نظیر جو با مرغ و سبزیجات این سوپ را به یک وعده غذای اصلی سالم و سرشار از فیبر برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل کرده است. مواد لازم برای ۸ نفر: سینه‌مرغ بدون پوست و استخوان ۹۰۰ گرم (خرد شده)- چاشنی مرغ ۱ قاشق چای‌خوری- روغن زیتون ۲ قاشق غذا‌‌خوری- قارچ (خرد شده) یک و یک‌دوم فنجان- هویج (خرد شده) ۱ فنجان- پیاز (خرد شده) نصف فنجان- فلفل‌سبز شیرین (خرد شده) نصف فنجان- سیر (ریز‌ خرد شده) ۴ حبه- ریحان تازه (خرد شده) و یا خشک ۲ قاشق غذا‌خوری - جعفری تازه (خرد شده) و یا خشک ۱ قاشق غذا‌خوری- فلفل تازه و آسیاب شده یک‌چهارم قاشق چای‌خوری- نمک یک‌هشتم قاشق چای‌خوری- آب ۶ فنجان- عصاره مرغ ۲ قاشق ‌غذا‌خوری- سیب‌زمینی (خرد شده) ۴۵۰ گرم معادل با ۲ فنجان و نیم- جو پخته نصف فنجان

طرز تهیه: ابتدا در یک کاسه مناسب با اندازه متوسط، سینه مرغ‌های خرد شده را بریزید و چاشنی مرغ را به آن اضافه کنید. سپس در یک قابلمه مناسب ۱ قاشق روغن زیتون بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا داغ شود. قارچ‌، هویج، پیاز، فلفل سبز، سیر و ریحان و جعفری را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد نمک و فلفل را هم به میزان لازم اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بپزند و هر از گاهی در حال پخت مواد را هم بزنید. بعد از پخت کامل مواد قابلمه را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. در ادامه، ۱ قاشق روغن زیتون باقی مانده را در یک تابه مناسب ریخته و سینه مرغ‌های خرد و طعم‌دار شده را در آن بریزید و برای مدت زمان ۵ دقیقه بپزید تا قهوه‌ای رنگ شوند. سپس مرغ‌ها را به سبزیجات اضافه کرده و آب و عصاره مرغ را هم با تمام مواد ترکیب کنید. شعله را کمی زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد سیب‌زمینی و جو را هم اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بجوشد. زمانی که سوپ شروع به غلغل‌زدن کرد شعله را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا سیب‌زمینی‌ها نرم و لطیف شوند. بعد از ۱۵ دقیقه سوپ شما حاضر است، آن را در یک ظرف مناسب بریزید و با ریحان و جعفری روی آن را تزئین کنید.

ارزش تغذیه‌ای: هر وعده از این غذا حاوی ۲۴۹ کیلوکالری انرژی- ۵ گرم چربی (۱ گرم چربی اشباع)- ۳ گرم فیبر- ۲۰ گرم کربوهیدرات- ۲۹ گرم پروتئین- ۱۴ میکروگرم فولات- ۶۶ میلی‌گرم کلسترول- ۳ گرم قند- صفر گرم شکر افزودنی- ۲.۶۸۶ واحد بین‌المللی ویتامین A- ۲۲ میلی‌گرم ویتامین C-۳۶ میلی‌گرم کلسیم- ۲ میلی‌گرم آهن- ۷۰۵ میلی‌گرم سدیم و ۶۶۶ میلی‌گرم پتاسیم است.

برچسب ها سلامتیسم ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 19

درباره ما
سلامت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 8634
  • بازدید کلی : 10181
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی