کالری شمار دلمه
loading...

سلامت

سلامت

بازدید : 12 شنبه 4 آذر 1396 زمان : 11:04

اولین نکته این که کالری شمار دلمه را می‌توانید هم با گوشت و هم بدون گوشت طبخ کنید. اگر گوشت قرمز برای شما یا سایر افراد خانواده ضرر دارد، از ریختن گوشت درون کالری شمار دلمه خودداری کنید. سویا جایگزین مناسبی برای گوشت چرخ‌کرده است و خواص بسیاری هم دارد. حالا که گوشت هم گران شده، تا آنجا که می‌توانید از سویا به جای گوشت یا همراه گوشت استفاده کنید. یعنی به جای نیمی از گوشت، سویا بریزید و مطمئن باشید غذای خوشمزه ای خواهید داشت. و اما نکته دوم، یادتان باشد برای تهیه یک کالری شمار دلمه خوشمزه باید شعله گاز را ملایم کنید تا کالری شمار دلمه‌ها باز نشود و درست و حسابی بپزد.همه ما می‌دانیم کالری شمار دلمه انواع مختلفی دارد مانند کالری شمار دلمه برگ مو، کالری شمار دلمه فلفل، کالری شمار دلمه بادمجان، کالری شمالر دلمه کلم برگ و... اما نکته جالب آن که روش پخت تمام کالری شمار دلمه‌ها یکسان است.برای تهیه مواد داخل کالری شمار دلمه دو یا سه عدد پیاز را خلالی کرده و داخل روغن سرخ کنید. بعد نوبت گوشت است.


همان طور که گفتیم، ریختن گوشت در کالری شمار دلمه الزامی نیست. 250 گرم گوشت چرخ‌کرده داخل پیاز سرخ شده بریزید. مقداری سویا را هم به مدت نیم ساعت درون آب ولرم خیس بدهید سپس آن را درون آبکش بریزید و خوب فشار داده تا آبش گرفته شود. سپس سویا را هم داخل گوشت چرخ کرده ریخته و سرخ کنید.مقداری رب گوجه فرنگی هم داخل مواد بریزید و زردچوبه را نیز اضافه کرده و بهم بزنید. کالری شمار دلمه در صورتی که مایل باشید می‌توانید رب گوجه فرنگی داخل گوشت و سویا نریزید. سپس این ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.یک ظرف آب روی حرارت بگذارید و مقدار یک و نیم پیمانه برنج را که از قبل خیس داده‌اید داخل آب جوش بریزید. وقتی برنج نیم پز شد آن را درون آبکش ریخته و آن را هم کنار بگذارید.یادتان باشد برای تهیه یک کالری شمار دلمه خوشمزه باید شعله گاز را ملایم کنید تا کالری شمار دلمه‌هاباز نشود و درست و حسابی بپزد.حالا نوبت لپه است. مقدار نیم پیمانه لپه را هم که از قبل خیس داده‌اید بپزید. وقتی لپه کاملاً پخته شد، آن را نیز داخل آبکش ریخته و بگذارید تا سرد شود. البته ریختن لپه الزامی نیست. می‌توانید لپه را از مجموع مواد حذف کنید.سبزی کالری شمار دلمه را که شامل تره، جعفری، مرزه، ترخون، پیازچه، نعنا و کمی شوید است، خوب پاک کرده و بشویید و بگذارید تا خشک شود. حالا سبزی‌ها را خرد کنید و داخل مواد بریزید.


شما می‌توانید سبزی کالری شمار دلمه را با گوشت و پیاز کمی تفت دهید و هم می‌توانید بدون سرخ کردن، داخل مواد بریزید.حالا تمام مواد را داخل کاسه بزرگی ریخته و کاملاً مخلوط کنید. نمک و فلفل را هم اضافه کرده و برای طعم دار کردن کالری شمار دلمه مقداری آب‌لیمو یا آب نارنج را همراه کمی شکر به مواد اضافه کنید.روش دیگر این است که کمی سرکه و شکر را مخلوط کنید و داخل مواد بریزید و خوب مخلوط نمایید. رب انار هم برای افزودن به این مواد بسیار مناسب است.ولی اگر کالری شمار دلمه برگ مو دوست داشته باشید باید همین روزها دست به کار شوید و مقداری برگ مو بخرید. اگر هم بخواهید می‌توانید کالری شمار دلمه برگ مو را درست کرده بدون این که آن را بپزید، درون فریزر بگذارید تا برای ماه های دیگر مورد استفاده قرار دهید. بقیه کالری شمار دلمه‌ها را هم به همین روش می‌توانید تهیه و درون فریزر نگهداری کنید تا هر وقت خواستید آن‌ها را بیرون آورده و بپزید و میل نمایید، اما کالری شمار دلمه تازه خوشمزه تر و پرخاصیت تر است.

برچسب ها کالری شمار ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 5

درباره ما
سلامت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    آمار سایت
  • کل مطالب : 57
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 26
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 672
  • بازدید کلی : 672
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی